State RIP

Gepost door J4 

State RIP

09 januari 2015 13:16

Van: J4 [www.statemagazine.nl]

jammer... maarja, dat is de publieke omroep en hip hop.

Lees voor de volledigheid ook dit artikel op 3voor12: 'Hiphop in Hillywood: een onneembare vesting?'
[3voor12.vpro.nl]
Reageer of citeer het bericht in je reactie

Re: State RIP

09 januari 2015 14:05

Van: Docka Het was toch ook al een hele tijd niet zo best meer. Van die stukjes over 'die nieuwe hele hele' waarin onbekende gasten helemaal de hemel in werden geprezen. Soort promo-stukjes met een bizar populair toontje. State was in de beginperiode zeker wel cool, maar de koek was wel echt op nu.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09 januari 2015 14:06 door Docka.

09 januari 2015 14:16

Van: ProZak Laten we vooral niet doen alsof State voor onze doelgroep bedoeld was. Ik weet dat het begon als een Boombap knockoff, maar uiteindelijk ging het een hele andere kant op. Kan niet zeggen dat ik er de afgelopen jaren ook maar naar gekeken heb..

09 januari 2015 14:17

Van: J4 Mhh ja, de laatste keer dat ik er een stuk las was Djef nog hoofdredacteur.

Vice NL heeft trouwens ook bizarre schrijfselfs over hip hop... op die site klinkt elk stukje alsof ze het uit het (Amerikaans) engels hebben vertaald, inclusief de stukjes die wel door Nederlandse schrijvers zijn bijgedragen.

09 januari 2015 14:24

Van: ProZak Vice NL is niet zo goed. M'n broer wilde ooit nog voor ze gaan schrijven en daarvoor hadden we op 10 verschillende manieren de Nederlandse vlag vernietigd. Werd afgewezen omdat hij die 'van internet had gedowload'. Niet dat dat het blad per se slechter maakt, maar goed de Engelse en Amerikaanse uitgaves kwamen tenminste met eigen content, in NL moet het weer allemaal gerecyclede hipstershit zijn.

Wel leuke ervaring trouwens, in Amsterdam west de vlag verbranden. Kwam er politie. 'Je mag in Nederland toch de vlag verbranden?' 'Ja maar sommige mensen vinden dat vast niet leuk'. Bedoelde hij vast zichzelf mee, want verder kon het niemand ook maar een klein beetje interesseren.

09 januari 2015 15:52

Van: Krecy The underground prevails! Theboombap 20 years till infinity!

09 januari 2015 19:13

Van: iaintnojoke haha dope dat bnn voor angelo heeft gekozen

10 januari 2015 03:12

Van: YZN Ik heb State Magazine/Site/Awards nooit serieus kunnen nemen. Als ik alleen al het woord "Urban" hoor, dan vind ik het al wack.
Maar ik ben misschien niet helemaal objectief, want ik vind alle Nederlandstalige rap wack.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10 januari 2015 03:13 door YZN.

10 januari 2015 18:33

Van: bosmann MOOI, NU PUNA NOG

10 januari 2015 18:45

Van: J4 HIJS bestaat trouwens nog gewoon. Ook al een tijdje niet bekeken.
Zijn er verder nu nog NLse hip hop sites die niet alleen maar over nederlandstalige rap gaan?

10 januari 2015 19:57

Van: menneke Mmmm... toch wel einde van een tijdperk, volgde via de site de huidige hiphop nog n beetje, al was t al lang niet meer wat t ooit was en volgden de hoofdredacteuren zich stilzwijgend elkaar op. Onder Job de wit was het toch wel n goeie site met degelijke stukken, interviews en recensies.

heb nooit begrepen waarom alle nederlandse sites niet fuseerden tot 1 groot medium. Hiphopleeft is al weg, theBB alleen nog maar n forum en HIJS zit in zo,n zelfde fase als State tot voor kort.

Interessant stuk over de nederlandse radio trouwens , 3voor12 heeft nog wel eens degelijk stuk

10 januari 2015 20:03

Van: Phibes Ik mis alleen State Radio/Wat Anders, maar dat was al een tijdje gestopt.

10 januari 2015 20:10

Van: J4 Als alle NLse sites waren gefuseerd dan bestond theBoards (in welke vorm dan ook) waarschijnlijk allang niet meer... t probleem is vaak dat je moet zoeken naar een manier om de site en al t werk dat er bij komt kijken online te houden. Dat kost sowieso geld (minimaal serverkosten, en ook (hoofd)redactie- en vormgeving fees in t geval van State) en een heleboel tijd. Tot nu toe zijn er in Nederland nog weinig organisaties/stichtingen of bedrijven geweest die zich rendabel wisten te maken in de scene en daarmee die investering in de site eruit wisten te krijgen of in elk geval quitte te spelen. De site door de Publieke Omroep laten beheren is dan een mooi alternatief, zolang die er zin in hebben en dat is vaak niet langer dan de tijd dat de netcoordinator of andere verantwoordelijke op dezelfde stoel zit.
Een van de redenen dat sites niet gefuseerd zijn is dat iedereen zo zijn eigen opvattingen heeft en plannen met waar hij met de site heen denkt te gaan, en dan is er nog de kwestie van uiteenlopende smaken want de Puna hip hop is niet de State hip hop is niet de Boombap hh enz.... ondanks de grote raakvlakken.

10 januari 2015 21:48

Van: menneke Begrijpelijk, maar als men daar overheen had kunnen stappen en elke site had bijgedragen waarin men excelleerde, dan had je wel een bom gehad imo.

Het is wel frapant dat ondanks de populariteit van hiphop, er geen radiozender of site is die er brood in ziet of er van kan leven

10 januari 2015 22:02

Van: J4 Ja dat is zo... het is ooit t idee geweest om theBoards het forum van State te maken maar daar kwam niets van (stilte van de kant van BNN als ik t me goed herinner).

Trouwens wie herinnert zich ML75 nog? Home of legends. En in elk geval een van de eerste NLse online communities.
[web.archive.org]?

11 januari 2015 02:47

Van: YZN Waarom bestaat Hiphop 120 (fat beats radio) op Kink FM met Edson, Craig Solo en Wix eigenlijk niet meer? Dat vond ik het beste NL hiphop radioprogramma. Erg tof programma.

Op ML75 heb ik zelf jarenlang gezeten. Het was op zich wel een aardige site/forum, maar een beetje te puberaal. Het niveau was een stuk minder dan Theboombap.

11 januari 2015 17:10

Van: Krecy [www.thetika.com] is wel nice

11 januari 2015 17:15

Van: Krecy en voor Hip Hop op de radio check Radio Razo (radio van amsterdam zuidoost) elke dinsdag van 20-22u > Hip Hop Valley met DJ Sonsy
Ook online te luisteren via hier [www.salto.nl]

11 januari 2015 18:12

Van: J4 leuk tshirt daar op thetika :)

12 januari 2015 22:44

Van: bosmann thetika is dacht ik ook gestopt sinds 2015....

12 januari 2015 22:48

Van: J4 ohja, ik zie t: [www.facebook.com]

"After a fruitful but turbulent 3 years, The Tika is retiring in its current form. Naturally, there is more than one reason leading up to this point and although a very difficult and lingering decision, we believe letting go is the way to go. We’ve been struggling for a bit and the organization is no longer sustainable to be managed with our limited manpower and resources."

14 januari 2015 05:59

Van: SOEKIakaDRC ‘Real badboys move in silence’
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen