Nog 6 dagen en de Bap bestaat 20 jaar

Gepost door J4 

Nog 6 dagen en de Bap bestaat 20 jaar

26 december 2014 20:46

Van: J4 Wie had t ooit gedacht? Van Da Page in 1995 tot theBoombap.demon en uiteindelijk theboombap.nl... de afgelopen 5 jaar een forum maar t bestaat nog en wordt nog gelezen. Gaat er nog wat gevierd worden?
Reageer of citeer het bericht in je reactie
Van: Andrew Tuurlijk!
Maar hoe of wat?
En misschien wat oude dingen van way back rehashen en iedereen's top 20 van de afgelopen 20 jaar natuurlijk.
Ongelofelijk eigenlijk, 20 jaar...
Toen was internet nog helemaal niet gewoon hier in Holland.
Internet met telefoonmodem 14k4 of 28k8 modem en een enkel (64kbps) mp3tje downloaden kostte al gauw een half uur :p
Shit duurde zo lang dat ik vaak even ging eten en drinken.
Als je pech had viel de verbinding ook nog eens weg en was alles voor niets geweest, helemaal erg als je al 3 en een half uur aan het uploaden was en je na het crashen van je verbinding weer opnieuw kon beginnen.
Ik draaide toen nog op een 486 dx4 - 100mhz met daarin 2 van de allereerste cd branders (1 en 2 speed + gear mm software!) waarmee ik mijn eerste golden era hip hop cd compilaties de wereld in stuurde. lol
Stapte niet lang daarna trouwens over op een pentium 1, want die waren echt snel! XD

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27 december 2014 07:45 door Andrew.
Van: dethlon Ik draaide toen een Amiga, want die hadden wel een hele halve mb.... en later een uitbreiding, waardoor het beestje ineens een hele mb geheugen had... wow!!! Gouden tijden man. Een cassette van 90 minuten copieren met normaal een album per kant ging sneller dan downloaden!

Ahum. Tijd om de trip down memory lane te stoppen, hier en nu, ja ik vind die suggestie om een top 20 van iedereen te droppen van de afgelopen 20 jaar wel een hele goeie, heb post 2000 denk ik 25% van alle hiphopreleeases gehoord..........

Hoop dat je de bap nog minstens een paar decennia laat leven Thomas.... Zijn de teamleden nog in 'dienst' en zijn ze nog 'heads' met energie om weer es wat te gaan doen of gaat t vuurtje binnenkort helemaal uit, enige vorm van prognose?!

Hoe dan ook thanks voor het voortbestaan, veel leuke dingen gelezen hier, goeie tips gehad en hopelijk af en toe wat teruggegeven, ik zeg proost! op TheBB , haar leden, en haar founders........salut!
Van: J4 Hah, ja de eerste 2 jaar checkte ik da Page / theBoombap ook via de computers op de universiteit, van die gare Macs die 5 minuten duurden om op te starten. Dan wel internettoegang voor de vaste prijs van 2 gulden per uur. En soms deed de printer het gratis dus dat was een goed moment om de rap dictionary in zijn geheel uit te printen... of andere sites en artikelen. Bij gebrek aan geld kon je nog online via de computers in de bibliotheek maar als de guards erachter kwamen dat je email checkte of iets anders deed dan boeken opzoeken, haalden ze zonder waarschuwing de stroom eraf.
Xander en Jeroen postten toen ook nog vanaf een 28k / 56k modem... en de Bap had een preload optie zodat de site inlaadde terwijl je de intropagina langzaam zag binnenkomen.

theBB nu is dus alleen het forum, geen actieve redactie/Squad ofzo. Het draait op een goedkoop hosting-abbo dus online houden is niet echt een probleem. Of mensen t nog gebruiken hangt ook af van hoeveel tijd ze over hebben na Facebook enzo, maar er lijkt toch altijd wel een groep te zijn die de Bap blijft checken ook al posten ze niet altijd.
Van: Sperzie B Half uurtje over en dan beetje bij Easy Internet zitten boombappen..
Van: Ome Demis hahaha, die preload optie hahaha, daaaaamn dat herinner ik me nog goed :-))))
Van: Niké

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen