Midnight Marauders 20 jaar

Gepost door J4 

Midnight Marauders 20 jaar

09 november 2013 00:37

Van: J4 As ‘Midnight Marauders’ Turns 20, 15 Artists Reflect on a Classic
[myspace.com]

Durft trouwens niemand hier meer topics aan te maken? Of boeit het niet meer? Zo haalt de Bap zijn 20ste verjaardag niet hoor (nog 13 maanden)
Reageer of citeer het bericht in je reactie

Re: Midnight Marauders 20 jaar

09 november 2013 00:50

Van: J4 En the Making of Midnight Marauders cover art!

[www.egotripland.com]

09 november 2013 10:12

Van: sendar Enter The Wu-Tang kwam op dezelfde dag uit: [www.egotripland.com]

Dat Myspace artikel begint trouwens met "Midnight Marauders, the third album from the Queens, N.Y. trio - Q-Tip, Phife and Jarobi"... WTF ouwe.

09 november 2013 10:41

Van: sendar ... maar verder is het wel een cool artikel hoor. Ben het eens met wat Jean Grae erover zegt, Midnight Marauders is echt een zeldzaam perfect uitgevoerd album, van de beats tot de skits tot de mix tot de chemie tussen Phife en Tip... het plezier spat er na 20 jaar nog steeds vanaf.

Mijn favo track: We Can Get Down

09 november 2013 10:52

Van: cyrus Dat is ook mijn lievelingsnummer Sendar...

09 november 2013 13:30

Van: Boter Een van de weinige hiphop-albums die ik uit mn kast blijf pakken.
Destijds als een debiel al die samples uitzoeken en daardoor een reusachtige bibliotheek aan prachtige muziek ontdekken.
Veel albums uit die tijd klinken nu toch enigszins out-dated (zoals Low End Theory hiervoor), maar dit album klinkt nog steeds fris. De drums, de samples, freshness! Award Tour; Sucka Nigga; Lyrics To Go; etc.

Een van mn mooiste muziekmomenten ooit: Q-Tip met live band in Paradiso spelen ongeveer 10 minuten Electric Relaxation:

09 november 2013 17:56

Van: SubZero Artwork is ook geniaal. Al vind ik de hoes van The low end theory nog mooier; heb allebei aan de muur hangen

10 november 2013 15:19

Van: Docka Onvoorstelbaar album inderdaad. Toch is Low End Theory ook wel heel bijzonder voor me moet ik zeggen. Qua arrangement en samplekeuze was dat ook zo'n baanbrekend album. En de drumsound was gigantisch voor die tijd!

Midnight Marauders was nóg beter gearrangeerd, nog beter gesequenced (volgorde van de nummers) en de samples waren misschien wel nóg smaakvoller. Oh ja en Phife was echt een heel stuk beter dan op LET. 8 Million Stories was gewoon een classic van zijn hand, terwijl Butter dope was maar nog geen klassieker.

Favoriete nummer: Lyrics To Go!

27 november 2013 13:36

Van: Schenkstroop Low End Theory vind ik toch wat leuker vanwege Jazz We got en Buggin Out. En Check the rhyme. Wel jammer van Can I kick it, klinkt niet zoals de video versie :(
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen