Rick Rubin over zijn werk aan Yeezus

Gepost door J4 
Reageer of citeer het bericht in je reactie
Van: maxamillion Dope artikel. Epic mens. Thanks
Van: kingbong nice read!
Van: Mino Nice!!!
Van: menneke held
Van: DJ_Bite No offense, maar ik vond het hele album verschrikkelijk slecht... De man en (het meeste van) zijn producties vind is super :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28 juni 2013 12:14 door DJ_Bite.
Van: SubZero Yeezus is gruwelijk. Meer hiphop dan dat krijg je het niet. Maarja niet voor boombap fundamentalisten natuurlijk.
Van: Entronic Door de titel wilde ik het eigenlijk niet lezen. Maar doordat het vooral niet over Yeezus gaat was het een prima artikel! En mooi vormgegeven overigens met die foto's onder de tekst.
Van: Engel Viel mij ook op @Entronic. Heel nice

En de haast waarmee Yeezus gemaakt is verbaasde mij wel echt. (niks van gehoord nog trouwens)
Van: maxamillion Heeft iemand een linkje naar die Yeezus?
Van: Docka Leg dan eens uit wat je er zo goed aan vindt, Subzero?
Van: ProZak @maxamillion ...of bedoelde je een download link?

Van: Martina Bianca ik vind de intentie de 'emotie' en de anger van dit album een stuk spontaner en echter overkomen dan wat elke andere hiphop artiest in deze era ook probeert te doen of te zijn.
ik bedoel.. noem iemand.. hiphop is soft man, of ignorant of light years in the past. Niemand in de hele 'scene' is echt serieus te nemen als muzikant of artiest these days. 'Snoop lion' .. come on son. Neptunes ligt al jaren op z'n gat. Timberland lijkt wel gestopt. We moeten t nu doen met allerlei Eminem clones, Weed rap (al decades t zelfde thema), Rappers die klinken als vroegah in de 90's, The white ghostface.. en dan een hele rits gasten die nog steeds over 'monnie gettin' spitten.
J cole en Drake geven er met die zogenaamde softie rap iig een leuke twist aan. maar dat vind ook niet iedereen tof blijkbaar. Dan hebben we die kleuter uit South central LA, Danny Brown misschien en dan houdt het wel zo'n beetje op.. of niet.

Moet je na gaan. Kanye married the perfect bitch, zit in een lappenmandje in t sterrenwereldje en heeft geld genoeg te besteden om met welke duffe pop ster dan ook te werken. komtie ineens met zo'n kk agressieve pikzwarte plaat uit. Paar reggae crooners pompen er nog een dikke laag jus overheen. klaar.
ik heb een paar tracks hier over ECHTE soundsystems gehoord. nou nou nou.. hard hoor.

applaus

the rest of hiphop needs to sit down
Van: Martina Bianca Iemand had het hier over the Roots, die proberen ook 'genre overschrijdend' te werken. Die slaap verwekkende kut vertoning van die lui, ik kan er echt niet tegen. Vooral Black Thought is geen schim van de rapper die hij vroeger was.
Van: ProZak Op zich vind ik het geen slechte plaat, maar er is genoeg vergelijkbare shit gemaakt met dit soort beats, waarbij je niet naar Kanye z'n egotrip hoeft te luisteren. Om te zeggen dat het slecht is gaat wel een beetje ver, sowieso is hij als rapper en producer heel ver voor op anderen met vergelijkbare exposure. Maar goed, dit soort discussies... als je het echt niks vind kan je er beter niet over praten, there is no such thing as bad publicity. Kanye begrijpt dat waarschijnlijk heel goed, of hij heeft gewoon het 'geluk' dat hij een heel vervelend persoon is waar mensen graag schande over spreken.
Van: Triple Nix Sluit me aan bij MB wat betreft the Roots, maar heb ff door die Kanye plaat geskipped [meer hoef je vaak niet te doen om te horen of het iets voor je is...]. Same shit, different day.
Van: Boter True dat hiphop behoorlijk pussy is geworden, maar Kanye overschreeuwt z'n boodschap behoorlijk toch?
Ik vond 'm op zn eerste albums altijd scherp uit de hoek komen, maar hij kan nu rechtstreeks het gesticht in.
Dude klinkt meer alsof ie zijn eigen idiote gedrag wil goed praten, dan dat hij nog echt een inspirerende boodschap heeft.
Van: Beto hmm..yeezus..ach ja

El-p en Killer Mike is toch stuk aangenamer om naar te luisteren...ik kijk uit naar het nieuwe solo project van Brownsville Ka en zijn project met Marciano..
Van: Makz jongens en meisjes.
het is gewoon een kut album. al dat progressieve interessantdoenerij gelul dat t goed is en echte hip hop.
give me a fucking break.

een jankend slecht kut album met die eeuwige vocoder van een man die zichzelf en zn muziek 1.000 keer serieuzer neemt dan nodig.
Ik kan er van janken zo slecht is t.

Zo. En nu jullie weer :)
Van: ding-dong Wat een wacke shit zeg, dit kun je alleen goed vinden als je bang bent er anders niet bij te horen, ik wacht op de aankondiging van Kanye dat dit een grap was en dat het nieuwe album binnen kort uitkomt, gebeurt dit niet dan vrees ik dat hij een mentale aandoening heeft. iig ben ik blij dat ik boombap-fundamentalist ben;

deze week Lord Finesse - Funky man the prequel binnen + instrumentals, on wax nog wel, binnenkort hoop ik de nieuwe Lewis Parker binnen te krijgen + Lex de Kalhex en Soul Square en Four Stacks & Hustling Jacks, all on wax and all good, baby

groeten uit 1995
Van: SubZero Het zou me niet verbazen als jullie die plaat 1 keer geluisterd hebben, beter gezegd, doorheen geskipped. Jullie in 1995 geconditioneerde hersentjes kunnen dan iets wat wat progessiever is niet aan. Je hebt er ff voor nodig om het te kunnen waarderen, zoals echt toffe muziek hoort te zijn. En het is extreem knap dat een gevestigde naam dat keer op keer weet te bereiken. Yeezus is een supertoffe plaat. Check de reviews van vrijwel alle "kwaliteitsmedia".
Van: ding-dong Ai, die laatste zin maakt je pleidooi erg zwak, SubZero. Ik heb geen reviews nodig van "kwaliteitsmedia" om een oordeel te vellen;

wack is wack ook na 3x luisteren

Jij vindt het goed, okay, maar ga niet de sjaaltje dragende hipster uithangen door te zeggen dat wij het niet begrijpen omdat het de final frontier of hiphop is, cuz it ain't
Van: Makz I'm a French restaurant, where's my croissant.
Die zin (die hij dus echt bezigt) zegt alles over dit hipster happy kut album.
Van: DNG Rubin bevestigt in feite wat je hoort: er is getracht om van een snel gedraaide boodschap nummer twee een diamant te maken. Helaas niet gelukt. En Kanye's provocaties/emoties op dit album overtuigen als Nicolas Cage op het witte doek: niet dus. Heb hem beter gehoord. Heeft niets te maken met fundamentalistische golden era boombap oren of Ol N*gga Ears syndroom waardoor je dus vernieuwing niet aankunt. Als de uitvoering gewoon afgejast klinkt en van mij verwacht wordt om dit goed te vinden enkel omdat het "vernieuwend" is, tja. Dan mag je mij gerust Fred Flinstone noemen. Where Wilma at?
Van: maxamillion Thanks Prozak!
Van: Martina Bianca Ondertussen heeft niemand 3, 2 of zelfs niet eens 1 interessante rapper kunnen noemen..

Dat is denk ik toch een beetje de kunst van onze lieve vriend kanye. ik vind dattie altijd een boeiende twist geeft aan 'current events', en heeft altijd mad social critique is zn lyrics. Dat kun je gewoon echt helemaal NIET van 99% van de hiphop out there zeggen. Je kunt niet eens een boeiend diepte interview vinden met een rapper over een album.. ZEKER NIET IN 2013 .. 'jaman ik wilde gewoon iets doen voor de hood'.. 'dingen die je meemaakt weetjewel'.. 'mn love voor die hiphop shit'.. en dan heb je EL-P die tegenwoordig als excuus 'neger' fungeert voor de hele 'state of hiphop'. Arme ouwe lul.

En mensen die zeggen dat Ye alleen maar over zichzelf raaskalt hebben echt NIET geluisterd.
Je kunt wel doen alsof Common en Mos def en hier en daar een geflopte nieuwe Kweli plaat iets over BV the state of the black community in de US te melden hebben (om maar iets kleins te noemen, ahum).. maar als Kanye vervolgens een pikzwarte black history song sampled en dat keihard 'juxtapozed' (excuse my french) met lyrics over alimentatie en courtside tickets en daarmee een ENORME spiegel in het gezicht van de 'gematerialiseerde ' black community smashed.. ga dan maar weer naar huis met je half zacht gekookte eitjes Blacksmith en whatever cd-tjes.
Heeft helemaal niks met progressief interessant doen te maken.. dat is een 'oldskool topic' !!.

En dan die interviews.. gast maakt een soort performance art van die hele promotie. Hilarisch gewoon hoe serieus.
Nee.. eigenlijk is het een damn crime dat de gemiddelde jan doedel dat gedrag niet los kan zien van de titel van het album.
Je staat te kijken naar een vent die het idee 'ik weet van gekkigheid niet meer wat ik met al deze aandacht moet' heeft weten om te toveren in een hiphop plaat.
Vet concept.

En wat was ook alweer het concept van Brownsville Ka z'n mixtape? ... oh.. niks..

Nah, dan pass ik die Nicolas Cage vergelijking toch liever aan Yasiin Bey
Van: ProZak Als deze Kanye plaat 'social critique' is, dan George Bush een comedian. Je kan eigenlijk geen karikatuur maken van iets de absurde celebrity-worshipping popcultuur. Daarnaast is het natuurlijk bs dat je aandacht moet besteden aan ´current events´, aangezien deze zelfde mediacultuur nauwelijks aandacht besteed aan dingen die echt relevant zijn. Daarmee zijn ´current events´ dus gereduceerd tot Kanye die flipt omdat hij z´n hoofd stoot. Op z´n best is dat exploitatie. Het is zeker geen kritiek. Je moet wel een heel graag iets positiefs in Kanye willen zien om hem zo op te hemelen.

Om over de 'black community' nog maar te zwijgen. Natuurlijk wil ik niet zeggen dat racisme iets van het verleden is, maar andere artiesten beginnen zich er wel overheen te zetten (´die kleuter uit south central´ bijvoorbeeld').

Ik wil trouwens ook niet zeggen dat ik die plaat muzikaal gezien slecht vind, al trek ik die vibe niet zo goed, en Kanye z'n gelul nog net iets minder.

Volgens mij ontlopen El-p en Kanye elkaar niet zo veel qua leeftijd, trouwens. (ff opgezocht en het is 2 jaar)
Van: SubZero Makz Schreef:
-------------------------------------------------------
> I'm a French restaurant, where's my croissant.
> Die zin (die hij dus echt bezigt) zegt alles over
> dit hipster happy kut album.

Als je iets quote, doe het dan goed. "In a french- ass restaurant; hurry up with my damn croissant" is gewoon een grappige line, en hoe kom je erbij dat het alles zegt over het album? Gaat heen, zuursnuit.

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden op dit album als het door een of andere onbekende rapper gemaakt zou zijn. Volgens mij zou een groot deel van de zuursnuiten er dan mee weglopen als The next big thing. Wie is er dan eigenlijk een hipster?
Van: Makz OK ouwe hipster
Van: whut? Mensen die Kanye dope vinden zijn dezelfde mensen die vroeger fucking exited waren als het circus in de stad kwam, en dan vooral omdat er clowns waren.

Ik draai Thug Love Story 2012 nog maar een keer.
Van: Martina Bianca ay hier Lou Reed, ja LOU REED, over Yeezus

[www.rollingstone.com]

Sinds wanneer is t circus niet vet btw?.. zuurpruim site..
Van: ding-dong Okay, ik ben om, als zelfs de bekende hiphop connaisseur Lou Reed het een klapper vind...

Frank Boeyen en Rob de Nijs schijnen ook een kopie besteld te hebben bij bol.kom, take that haters
Van: Makz Als we t gaan kwalificeren als Hippe Pop ipv Hip Hop ben ik om.
Van: sendar SubZero Schreef:

> Ik vraag me af hoe er gereageerd zou worden op dit album als het door een of andere onbekende rapper gemaakt zou zijn.

Eerlijk: dan zou ik er 1x doorheen geskipt hebben, daarna was-ie in de prullenbak verdwenen. Juist omdat het Kanye is heb ik mezelf er nu al vier keer toe gezet om het hele album te luisteren, maar deze plaat is gewoon niet aan mij besteed. Dat heeft voornamelijk met de producties te maken, want qua lyrics is het dik in orde en ligt het ook in het verlengde van z'n voorgaande albums. Ik waardeer het ook echt dat Kanye nooit voor de makkelijke weg kiest en op elk album iets anders probeert, maar wat mij betreft is dit experiment gewoon niet zo geslaagd.

En ik kan me best voorstellen dat anderen de sound wél kunnen waarderen, da's een kwestie van smaak. Maar rondom deze plaat bekruipt me (net als toen bij 808's) wel een beetje het 'Kleren v/d Keizer'-gevoel. Lekker aandachtig door je vierkante bril deze hoogwaardige kunst de hemel in duiden, want Pitchfork gaf een 9,5 en als je het niet leuk vindt dan 'snap' je het niet.

Ik snap het wel, ik vind het gewoon niet zo prettig om ernaar te luisteren.
Van: maxamillion Mooi verwoord Sendar
Van: Triple Nix 'The beats ain’t workin’ then the rhymes are irrelevant'
Van: Basic 'Kleren v/d Keizer'-gevoel dat vat voor mij alles samen.
Van: SubZero Leuk verhaal sendar, en ik gun je je boombap kud0ws.

Ondertussen zie ik een topic met meer reacties en views als welke andere dan ook. Als het allemaal zo slecht en oninteressant was....

"Men lie, women lie, numbers don't" - Jay Z
Van: Docka Lol, een topic met 38 (nu 39 replies) is al een indicatie van succes tegenwoordig ;-)?

Maar goed, Kanye houdt de gemoederen bezig, in die zin is hij zeker interessant. Vind het een heel interessante artiest maar vind zeker niet alles tof. Niemand zal ook hier het talent van de beste man ontkennen lijkt me.
Van: sendar Ik zeg ook nergens dat het slecht en oninteressant is hè. Sterker nog, ik vind het wél een interessant album. Alleen, 'interessant' staat voor mij niet gelijk aan 'goed' of 'leuk om naar te luisteren'. Ik heb me er dus een paar keer doorheen geworsteld, en telkens is Bound 2 de enige track waar ik echt blij van word. En ja, dat is met afstand het meest traditionele / minst experimentele nummer van de hele plaat. Blijkbaar is dat gewoon de Kanye die ik het tofst vind.

En ik schrijf dit niet voor boombap-kudo's hoor. De meeste negatieve reacties die ik hier lees komen van mensen die niet eens de moeite nemen om het album uberhaupt een kans te geven, daar hoef ik echt geen schouderklopjes van te hebben. Maar tegelijkertijd stoor ik me ook aan het 'als je dit niet briljant vindt dan snap je het niet'-sfeertje dat er rondom deze plaat is ontstaan. Nogmaals, tekstueel gezien wijkt het nauwelijks af van zijn voorgaande werk, en qua producties vind ik het een stuk minder wereldschokkend dan wat ik er in de gemiddelde recensie over lees.

(En over "numbers don't lie" en Jay-Z z'n 1 miljoen 'verkochte' albums wil ik ook nog wel een balletje opgooien, maar da's weer een ander verhaal... :)
Van: SubZero Prima hoor sendar, over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen. Maar ik verzet me wel tegen het beeld dat alleen hipsters het leuk zouden vinden. Heb zelf namelijk dei illusie dat ik verre van een hipster ben..
Verder ben ik de discussie nu wel beu. Ik zit in die Magna Carta shit!
Van: Makz Ondertussen op The Boombap.......

Van: jack shizzle Word @ die eerste reactie van Sendar.
Lyrically goed album, vernieuwend en ook gedurfd / experimenteel maar niet het experiment waar ik op gehoopt had.
Van: twann nog een visie:

Van: SubZero Ik denk dat er veel te zeggen is voor die visie @ twann. "Fake revolutionary for profit" . Alleen ik denk dat je dat over iedere artiest met een platendeal kan zeggen die iets kritisch roept. Die man haalt Prince aan als voorbeeld, maar die heeft zich ook pas vrijgekocht nadat hij al lang en breed binnen was. Het is een stuk makkelijker om je zo te gedragen als je pockets al diep gevuld zijn.

Uiteindelijk gaat het volgens mij om de lyrics, sound en de boodschap die ermee overgebracht wordt naar de luisteraar. Het interesseert mij niet zoveel of Kanye hyprocriet is of tegenstrijdig omdat hij Kim Kardashian bangt of contracten met Louis Vuitton heeft. Ik luister gewoon naar die plaat, en als ik het vet vind, dan luister ik er vaker naar. Hoe je het ook bekijkt, het brengt een kritische boodschap naar een massapubliek. en het is verder aan de luisteraar wat ie ermee doet. ik vind het altijd een beetje triest om dan als een soort rap albert verlinde iemand z'n prive leven erbij te gaan halen en het hypocriet of tegenstrijdig te noemen. Kanye maakt deze plaat wel, incorporated en al. Hij had ook een party album met features van rihanna en katy perry kunnen maken.
Van: Engel @SubZero

Ik vind het knap dat je naar iemand kan luisteren zonder mee te nemen wat hij doet of eerder al gezegd heeft. Zelf heb ik daar altijd een stuk meer moeite mee.
Van: Makz Hebben julie die nieuwe Christina Aguilera al gehoord eigenlijk?
Van: Raskalnikov Nee nog niet. Dik?
Van: Ome Demis hahahahahahahahahaha die gayfish loopt gewoon tegen 't bord voor z'n kop aan hahahaha, dat krijg je van -al- die interessantdoenerij hahahahahaha

voor de rest, Makz, bedankt voor die Hassaan Mackey en Apollo Brown, maakt deze hele topic de moeite waard.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen