de politie...

Gepost door NOIZE 

de politie...

30 juli 2012 11:44

Van: NOIZE .... is je beste vriend.

en van je vrienden moet je het hebben.

Dit gaat van kwaad tot erger, who's next?
Reageer of citeer het bericht in je reactie

Re: de politie...

30 juli 2012 11:57

Van: michiel1103 Ik was al blij dat dat hele kont-verhaal niet op TheBap te lezen was.. Te vroeg gejuicht.

30 juli 2012 12:13

Van: DJ_Dynamite Je hebt je gewoon te gedragen tegen de politie.

30 juli 2012 12:17

Van: Frizm ...maar de politie heeft zich ook te gedragen naar de burger, die heeft hem namelijk z'n bevoegdheden gegeven en betaalt z'n salaris!

30 juli 2012 12:32

Van: DJ_Dynamite Fuck dat. Mensen moeten weer ouderwets bang worden voor de politie, of in ieder geval meer respect hebben. Als ik op Wegmisbruikers zie wat voor grote bek sommigen gasten hebben dan denk ik weleens bij mezelf; Grijp eens een keer in!

30 juli 2012 12:41

Van: DJ_Bite Geen idee waarom of wat er gebeurt...

30 juli 2012 12:52

Van: SubZero De aanleiding voor dit alles wordt niet echt duidelijk uit dat filmpje. Dus een objectieve mening hierover geven is onmogelijk. Maar het zal wel weer hiphop zijn om er bij voorbaat vanuit te gaan dat de politie verkeerd zit.

30 juli 2012 12:53

Van: NOIZE "Je hebt je gewoon te gedragen tegen de politie."

braaf poesje, braaf.

30 juli 2012 13:06

30 juli 2012 13:07

Van: SOEKIakaDRC Eindhoven De Gekste....Remember!

30 juli 2012 13:12

Van: chillfolife het schijnt dat DJ Flexican de politie heeft uitgescholden toen ze hem passeerden met de auto en bijna over zijn voet reden. kan natuurlijk aanleiding zijn om hem aan te houden maar op het filmpje is duidelijk te zien dat hij zich niet verzet en alsnog krijgt hij een pak slaag, lijkt me een duidelijk geval van wangedrag van de politie

30 juli 2012 13:16

Van: Engel Niet verzet? De eerste 10 seconde lijkt hij toch juiste de gene die iets doet? (al moet je zoiets vanaf het begin bekijken natuurlijk, nu is het rtl boulevaard speculeren).

Maar ik was er niet bij maar zo'n pak rammel lijkt me inderdaad erg onnodig. Zag de foto's toevallig voorbij komen gister.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30 juli 2012 13:17 door Engel.

30 juli 2012 13:18

Van: NOIZE ...ik maak me drukker om die schapen die gedwee volgen dan om die iba3ash met losse handjes. Het enige nieuwe hiervan is dat het rijke blanke kids zijn die klappen krijgen (heel klote, gun ik niemand. maar toen het ali's en mo's waren die klappen kregen maakte niemand zich druk)

ik stel mn recorder vast in op rtl boelervaart.

30 juli 2012 14:05

Van: Boter Wat een ontzettende BS dit.
Zoals vermeld, zonder context kun je hier niet over oordelen.
Maar wel behoorlijk sneu dat dit zo uitgebreid aan bod moet komen in de media.
Dat Flexican zich laat gaan kan ik begrijpen, maar dat de media er zo bijgehaald moet worden heeft gewoon met 'ego' te maken toch (geen BS aub over 'het incident toonbaar' maken')!?

30 juli 2012 14:16

Van: NOIZE ik denk dat iba3ash graag de krachten wil meten met public joe

30 juli 2012 14:27

Van: funcky uncle DJ_Dynamite Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt je gewoon te gedragen tegen de politie.

30 juli 2012 14:45

Van: Makz Tsja. Moet je maar geen plaatjes maken met Sef.

30 juli 2012 14:54

Van: Hassle whoever the culprit, dit zijn zorgelijke ontwikkelingen in de maatschappij. 'Respect krijg je niet, dat verdien je' is een beetje een dooddoener, maar wel de waarheid. Popo is power trippin.

En popo mag graag de tough guy uithangen op makkelijke doelwitten, maar als er kans op escalatie is dan houden ze hun handjes thuis.

Een middagje Cambuur Leeuwarden:

'ik snij je keel door, kk wout'. Wout kijkt apatisch voor zich uit.

'ik heb je dochter verkracht, kk nazi'. Wout te paard hobbelt gewoon door.

'kom dan, met je sneue wapenstokje'. Wout kijkt apatisch voor zich uit.

30 juli 2012 15:07

Van: Andrew Precies Hassle!
Ze pakken je inderdaad als je een makkelijk doelwit bent (of lijkt), maar echte problemen doen ze liever niets aan.
Zeker niet als dit risico's met zich meebrengt.
Ook het fatsoenlijk opnemen van een aangifte is vaak al te veel gevraagd.
In de randstad nemen ze in ieder geval meestal niet eens meer de moeite en sturen je ze gewoon weer weg onder het mom van "daar hebben wij geen tijd voor" terwijl ze daar met zijn allen gewoon overduidelijk niets zitten te doen.
De minder mondige ouderen en de machteloze jongeren zijn meestal de dupe.
Zo kweek je dus mensen die niets meer van de politie moeten hebben en problemen op hun "eigen manier" gaan oplossen.
Als je dat soort werk doet en alleen maar de "leuke" klusjes wilt opknappen of liever met vooroordelen rondloopt i.p.v. echt in de maatschappij te staan en lopen dan is het eigenlijk gewoon tijd om een andere baan te zoeken.
De goede (die zijn er natuurlijk ook!) niet te na gesproken dus.

30 juli 2012 17:17

Van: Ome Demis Hassle, ik ben het voor 'n keer helemaal met je eens.

Voor de rest onthoud ik me van commentaar want ik mengde me vannacht in 'n discussie op facebook en daar kreeg ik precies dezelfde reacties als hier af en toe. Overmatig geweld is wat het is, en niks anders, Flex doet wel wat fout, (politie vastpakken en whatnotmore), maar hoe die zelf bewerkt wordt is te gek voor woorden en we zitten duidelijk op een hogere level van 'n politie-staat in wording (op de nederlandse manier weliswaar).

2:45 wat die lijer zegt..

Fight the power

30 juli 2012 17:18

Van: Ome Demis En nog even d'r bij, 'k heb zelf dingen gezien tegen inderdaad niet blanke gasten die al jaren gaande zijn, die net zo erg zijn.

30 juli 2012 17:56

Van: michiel1103 Wat ik ervan begrijp is dat meneer een grote bek had tegen de popo. Prima, moet je lekker zelf weten, maar gaan dan niet lopen janken als je petsen krijgt. Natuurlijk moet popo dan ook gepast geweld gebruiken, maar ik was er niet bij dus ik kan ook niet beoordelen of dit wel of niet gepast geweld is..

30 juli 2012 18:53

Van: Raskalnikov Nu is het mooi geweest. Laten we het geweldsmonopolie opheffen en ook de skotoe privatiseren. Harde aanbestedingstargets op arrestantentevredenheid en efficiƫntie, want het mandaat dat nodig was om de Flexican te arresteren, doet de hardwerkende Nederlander ook geen deugd.

30 juli 2012 19:17

Van: Flowalistic Hij zal best wat geroepen hebben en heeft zich wellicht ook verzet. Maar om dan met zes man, een paar cops met honden en een paar mensen te paard aan te komen lijkt me rijkelijk overdreven. Als hij in bedwang moet worden gehouden zijn twee man genoeg toch? Zo heftig was het ook allemaal niet, wellicht had die jongen een borreltje teveel op. Kan ook nooit tegen die 'ga weg; je mag hier niet staan filmen' reacties van agenten, die wekken louter argwaan ten opzichte hun manier van handelen.

30 juli 2012 19:18

Van: pRinZ tHAi-M& Wat fijn altijd dat iedereen zoveel weet terwijl ze er zelf niet bij waren!

30 juli 2012 20:15

Van: Raskalnikov Nuance en police brutality gaan samen als dronkenschap en autoriteit.

31 juli 2012 01:44

Van: Ome Demis gasten, om iemand als Flex die ik niet eens persoonlijk ken, dat terzijde, Sef wel, maar dat doet er ook niet toe, in de boeien te slaan, heb je 1 maximaal 2 man nodig, en dat kan op 'n hele normale manier, die dude Flex, is net iets breder dan hassle en als ik het zo zie, breken z'n armpjes al als ie zich uberhaupt zou verzetten.

Fight the power.

31 juli 2012 01:48

Van: Ome Demis het spijt me voor elke hond die tegen me in wordt gezet, ik schop z'n kop eraf op z'n minst.

31 juli 2012 09:10

Van: madrotter Ome Demis Schreef:
> het spijt me voor elke hond die tegen me in wordt
> gezet, ik schop z'n kop eraf op z'n minst.

hehehehe. doet me denken aan m'n maatje gijs, ouwe feyenoord hoolie van vroeger, die kon die honden meters ver schoppen:)

31 juli 2012 16:31

Van: PhonQuee

Instant NL classic ;)

31 juli 2012 19:10

Van: Docka Grijze Gijs was echt een beest he?

01 augustus 2012 09:08

Van: madrotter ja die ook, die was nog veel gekker, aardige gozer wel trouwens heb m maar paar keer ontmoet, in koffieshop de puck geloof ik, in zuid, mijn maatje is lange Gijs en die is er al jaren uit, sinds Heil er een poosje uit was ongeveer, we werkten samen in cafe de Rhythm ooit.... Heb zelf verder nooit iets met die jongens te maken gehad, hun deden hun ding en ik deed mijn ding, wiet verbouwen en soms kwamen die wereldjes met mekaar in contact zeg maar....

Ondertussen wel bekend genoeg, ik ben al jaren weg uit Holland, of Rotterdam dan, dus echt heel goed zicht heb ik er niet op behalve wat ik hoor van vrienden en zie en lees in het nieuws, maar voor zover ik het zie is de politie allang niet meer "oom agent", zijn ze veel meer autoritair geworden, en stukken vervelender, veel vaker losse handjes (daar hadden ze in Rotterdam al heel veel jaren een handje van, losse handjes)....

Als er een ongeluk is, of iemand valt op straat bewusteloos neer, dat soort dingen, zal ik ze nog helpen ook, daar zijn ze voor maar als ze gaan zeikstralen, boetes gaan geven over lulligheidjes, kapot achterlicht, schuin oversteken verlies ik nogal snel m'n zelfbeheersing, m'n hele leven al, heb er al vaak ellende om gehad, die grote bek van me, heb het nog veel sterker met metro controleurs, stadswachters heb ik nog geen ellende mee gehad maar dat zal ook nog wel eens gaan gebeuren vrees ik:)

01 augustus 2012 09:40

Van: OL-EightyFive Wat SubZero zegt.

Maar mocht het verhaal waar zijn wat ik in het nieuws las. Dan is dit wel heel lelijk.

Het is echter onverstandig om een agent je op film te vragen je te slaan. Dat is provoceren en daar kun je voor opgepakt worden. Als je je dan bij je arrestatie verzet, ja dan mogen ze gepast geweld gebruiken.

De vraag is nu of dit buitensporig of gepast geweld is.

We'll see what vrouwe justitia will say.

01 augustus 2012 15:08

Van: Frizm OL-EightyFive Schreef:
> Wat SubZero zegt.
>
> Maar mocht het verhaal waar zijn wat ik in het
> nieuws las. Dan is dit wel heel lelijk.
>
> Het is echter onverstandig om een agent je op film
> te vragen je te slaan. Dat is provoceren en daar
> kun je voor opgepakt worden. Als je je dan bij je
> arrestatie verzet, ja dan mogen ze gepast geweld
> gebruiken.
>
> De vraag is nu of dit buitensporig of gepast
> geweld is.
>
> We'll see what vrouwe justitia will say.

De popo verdraait de feiten en dan loopt t met n sisser af, vermoed ik zo

01 augustus 2012 16:31

Van: OL-EightyFive Er zijn gezien het filmpje zat getuigenverklaringen in zijn favour toch?

02 augustus 2012 12:43

Van: Funky Robot Als je cops gaat provoceren moet je niet zeiken als je klappen krijgt. Wat ik alleen niet begrijp is waarom ze met zes man vanuit die auto op m springen, terwijl die auto volgens mij met spoed op weg was naar een of ander melding. Dan laat je een brallende dj toch lopen? Beetje vreemde prioriteiten...

06 augustus 2012 07:23

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen