5 redenen waarom wiet illegaal blijft

Gepost door maxamillion 
Van: maxamillion Vorig jaar werden meer dan 850 duizend mensen in Amerika gearresteerd voor aan marihuana gerelateerde misdrijven. Ondanks de publieke opinie, de medische gemeenschap en deskundigen van de rechten van de mens, die alle voor het versoepelen zijn van wetten op het verbod marihuana, is er weinig veranderd op het vlak van het beleid.

Er zijn heel veel goede boeken en artikelen waarin de geschiedenis van de oorlog tegen drugs tot in detail besproken wordt. Een deel van Amerika's fixatie met de bladerrijke groene plant illegaal te houden is geworteld in de culturele en politieke botsingen uit het verleden.

Echter, wij van Republic Report denken dat het de moeite waard is om aan te tonen dat er diepgewortelde belangengroepen zijn die grote sommen geld uitgeven om onze versnipperde drugswetgeving overeind te houden:

1. Politiebonden:

Politie departementen in het hele land zijn afhankelijk geworden van federale subsidies voor drugsoorlog om hun budget te financieren. In maart publiceerden we een verhaal waaruit blijkt dat de politievakbond lobbyist in Californië de inspanning coördineerde om wetsvoorstel 19, een stemming in 2010 over het wetsvoorstel om marihuana te legaliseren, te laten mislukken, terwijl hij zijn klanten van het politie departement hielp om miljoenen te incasseren in federale subsidies om marihuana uit te roeien. En het is niet alleen in Californië. Federale lobby onthullingen tonen dat andere politiebond lobbyisten aangedrongen hebben op strengere straffen in het hele land voor marihuana gerelateerde misdrijven.

2. Particuliere gevangenis corporaties:

Particuliere gevangenis corporaties maken miljoenen winst door opsluiten van mensen die gevangen zijn gezet voor drugsmisdrijven, waaronder marihuana. Zoals de Republikein, Matt Stoller, vorig jaar opmerkte, Correcties Corporation of America, één van de grootste commerciële gevangenis bedrijven, onthulde in documenten dat het voortzetten van de oorlog tegen drugs een deel is in het pakket van hun bedrijfsstrategie. Gevangenisbedrijven hebben miljoenen uitgegeven in het financieren van politici die voor de oorlog tegen drugs zijn en hebben gebruik gemaakt van geheime façadegroepen, zoals de American Legislative Exchange Council, om strenge veroordeling voorwaarden voor drugsdelicten te laten passeren.

3. Alcohol en bierbedrijven:

Uit angst voor concurrentie voor de dollars die Amerikanen spenderen aan vrije tijd, alcohol en tabak hebben belangengroepen gelobbyd om marihuana buiten bereik te houden. Als voorbeeld, de California Beer & Beverage Distributeurs hebben bijdragen aan de campagnecontributies voor een comité dat was opgericht om te voorkomen dat marihuana werd gelegaliseerd en belast.

4. Farmaceutische bedrijven:

Zoals de zonde-industrie, hierboven vermeld, wil de farmaceutische industrie uit eigenbelang marihuana illegaal houden zodat de Amerikanen geen optie hebben voor goedkope alternatieven voor hun medische producten. Howard Wooldridge, een gepensioneerde politieman die nu lobbyt bij de regering om de marihuana verbodwetten te versoepelen, vertelde Republic Report dat, naast de politiebonden, de "tweede grootste tegenstander op Capitol Hill Big Pharma is omdat marihuana "alles van Advil tot Vicodin en andere dure pillen kan vervangen".

5. Vakbonden bewakingspersoneel:

Gevangenisbewaker vakbonden hebben er belang bij om mensen achter de tralies te houden, net als commerciële gevangenis bedrijven. In 2008 spendeerde de California Correctional Peace Officers Association een verbazingwekkende 1 miljoen dollar om een wetsvoorstel te verslaan dat "opsluitingen en parooltijden zou verminderen voor geweldloze drugscriminelen en de nadruk leggen op behandeling met geneesmiddelen in plaats van gevangenis".
Reageer of citeer het bericht in je reactie
Van: cyrus word...Zowiezo is de hele war on drugs één grote farce. Aan de ene kant drugs 'bestrijden' en aan de andere kant bepaalde dope dealers beschermen en helpen die shit het land binnen te krijgen om zo ook een graantje mee te pikken...
Van: Dante Gek verhaal als je je bedenkt dat die "War on drugs" veel meer kost dan het oplevert.
Maar ook in landen waar er geen machtige lobby van private prisons, etc. zijn gelden dezelfde regels. Enig idee hoe streng er wordt gestraft in Scandinavië bijvoorbeeld?
Van: Hassle Dante Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gek verhaal als je je bedenkt dat die "War on
> drugs" veel meer kost dan het oplevert.
> Maar ook in landen waar er geen machtige lobby van
> private prisons, etc. zijn gelden dezelfde regels.
> Enig idee hoe streng er wordt gestraft in
> Scandinavië bijvoorbeeld?

't Kost de samenleving, 'de belastingbetaler' ' geld. Big business vaart er wel bij. Big business vaart wel vaker wel bij het leegzuigen van de burger. Bank bailouts aynone?

Geen idee wassup met Scandinavië, maar de meeste Scandis die ik ken zijn niet vies van een blowtje.
Van: Dante Nee hahahaha, dat klopt maar de straffen zijn niet mals daar up north.
Niet alleen de belastingbetaler maar ook de staat zelf natuurlijk heeft hoge kosten die ze toch echt liever aan andere dingen zouden spenderen lijkt mij. Maar het is natuurlijk ook de perceptie van mensen, ik heb wel eens op mijn werk gezegd dat ik wel eens een jointje rook... Je had ze moeten zien kijken naar me. Volledig ongeloof, alsof ze met een junk aan tafel zaten, echt bizar... En maar zuipen met z'n allen...
Van: Pieter Je vergeet in Europa de allergrootste reden:

Geloof

Alcohol hoort bij de rite en gebruiken van het 'westerse' geloofsgebeuren, daar waar veel 'niet-westerse' religies alcohol als 'troep' beschouwen en cannabis als een plant.

Dus, CDA, CU, SGP zijn al per defenitie tegen cannabis en coffeeshops (ook al kwam het ooit uit de hoed van het CDA). PVV, tja, anti MOSLIM, dus zelfde reli-argument ook al zijn ze niet per defenitie een reli-partij. Dan heb je nog die Opstelten, VVD-er maar wat blijkt, ook een reli fanaat (remonstrantse broederschap). Cirkeltje weer rond.

En dan heeft Dante dus punten, want die Scandinaviers zijn dus qua religie van de wat 'sobere' kant en dus eigenlijk tegen iedere vorm van 'intoxicatie'. Nu sluit dat niet helemaal aan bij het heidense verleden, dus mogen ze bv in Zweden nog bij de staat alcohol kopen en zich van de kaart zuipen, maar daar is in ieder geval de staat mee gediend.
Van: Dante Ja, de kerk is in Scandinavië heel sterk oververtegenwoordigd in het dagelijks leven, zeker wanneer je bedenkt dat Zweden zelf de minst religieuze mensen op aarde zijn is het bizar hoeveel invloed het Christendom daar heeft...
Van: Pieter [www.uitzendinggemist.nl]

Zie die CDA-er helemaal opgaan en genieten van z'n stigmatiserende uitspraken en de grap is dat die gozer een moslim is, dus wat ie zegt over cannabis, dat vind ie ook van alcohol maar dat hebben die boeren bij het CDA nog niet door.

Overigens een tenenkrommend slecht programma en alleen die oud politie man (Marc Jacobs als ik me niet vergis) die verwoord het spot-on:

'Ik vind de wietpas een goeie oplossing; ik weet alleen niet wat het probleem is.'
Van: Pieter Dante Schreef:
> Ja, de kerk is in Scandinavië heel sterk
> oververtegenwoordigd in het dagelijks leven, zeker
> wanneer je bedenkt dat Zweden zelf de minst
> religieuze mensen op aarde zijn is het bizar
> hoeveel invloed het Christendom daar heeft...

Zweden is Lutheraans en iedere zweed betaald belasting voor de kerk, OF je moet je afmelden!!
Van: Pieter ps.

Ik kan je wel wat mail adressen geven van wat atheistische blowers in Zweden, dan mag je dat zelf even navragen als je wenst.
Van: Pieter Overigens gaat in Denemarken aankomende week dus een coffeeshop geopend worden, ook zeer tegen de wil van de reli-partijtjes daar..
Van: SubZero Ik mis in de betogen van pro-cannabis pleiters altijd het argument dat veel jongeren hierdoor ontzettend stagneren en in de problemen komen. Ik ken er in mijn directe omgeving verschillende. Waarom zou je dat moeten aanmoedigen? Ik ben heus wel voor eigen verantwoordelijkheid en keuzevrijheid, maar jongeren (de grootste groep gebruikers) kunnen nog niet een verantwoordelijke, afgewogen keuze maken.
Van: iaintnojoke Pim Fortyun wou het gewoon helemaal reguleren laat de overheid mega kassen maken en koop het bij de overheid maakt de overheid ook nog wat winst. hij was ook anti islam.

mijn persoonlijke mening is dat het troep is. heb vroeger ook geblowed ken meerdere mensen die nu schizofreen zijn. schizofrenen leven gemiddeld 30 jaar minder lang dan een normaal persoon. kan je nog beter aids hebben.

en dante je vroeg je toch af laatst waarom Cyrus die conspiracy shit gelooft je kwam aardig verbaast over: het antwoord is weed.

en ik drink ook niet trouwens. is ook troep. denk dat een gemiddelde cda'er ook niet zuipt of van barretjes en uitgaan houdt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10 mei 2012 14:43 door iaintnojoke.
Van: iaintnojoke tuurlijk ben ik 1 of 3 x per jaar dronken but thats it heb trouwens een dope horloge gewonnen op de kermis
Van: SubZero Coffeeshop filosofen zijn ook gewoon nare mensen trouwens. Met hun eindeloze complottheorieen. Ik weet niet of wiet nou de kip of het ei is in dit geval, maar het staat buiten kijf dat het aantal complot aanhangers bovengemiddeld vertegenwoordigerd is bij full time blowers.
Van: Dante Pieter Schreef:
> ps.
>
> Ik kan je wel wat mail adressen geven van wat
> atheistische blowers in Zweden, dan mag je dat
> zelf even navragen als je wenst.

Nee hoor, dat weet ik. Dat is ook precies wat ik bedoelde , Zweden kent relatief gezien het grootste aantal atheisten per hoofd van de bevolking maar de kerk (lutheraans of which ever) heeft een enorme vinger in de pap in het dagelijks leven. Heel vreemd allemaal...
Beetje het Church Of England verhaal ook waar er een scheiding tussen kerk en staat heerst maar de koningin ook het hoofd van de kerk is...
Van: Kenny aka Bigz http://programma.vpro.nl/slagombrussel/afleveringen/seizoen2/aflevering6.html

Door ons drugsbeleid is Nederland de gekke Henkie van Europa! Zo wordt vaak beweerd, ook door Nederlandse politici. Teun en Roland onderzoeken of dit klopt en proberen in allerlei uithoeken van het continent een joint te scoren.

Seizoen 2, aflevering 6
UITGEZONDEN OP: 24 MEI 2010
Veel mensen denken dat Nederland uniek is in zijn tolerante houding tegenover softdrugs. Veel politici, ook Nederlandse, hebben vaak geroepen dat Nederland de gekke Henkie van Europa is door het gebruik van cannabisproducten te gedogen. Jaap de Hoop Scheffer noemde Nederland zelfs het Colombia van Europa. Teun en Roland onderzoeken of dit klopt en proberen in allerlei uithoeken van het continent een joint te scoren. Teun is down met een Portugese rastaman en Roland bezoekt een dealer in een Parijse banlieue.
Van: Andrew Al jaren onderwerp van discussie en Jello Biafra had het er dan ook jaren geleden al over:

Niet alleen entertaining maar ook educatief: edutainment!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen