Slechtste Hip Hop Concert

Gepost door Andrew 

Slechtste Hip Hop Concert

14 augustus 2011 16:43

Van: Andrew Wat is het slechtste Hip Hop concert dat je ooit gezien hebt?

Het slechtste optreden wat ik ooit heb gezien is denk ik LL Cool J live 1997 in Rotterdam.
Hij begon veel te laat, was in slechte conditie, rapte slecht, raffelde zijn songs af en ging na minder dan een uur al van het podium af.
Toenmalig wereldkampioen boksen Regilio Tuur moest hem nog persoonlijk terughalen op het podium om de rest van zijn contract na te komen.
De kleine meisjes vooraan die vonden zijn image met 1 broekspijp omhoog en de standaard pogingen tot sexy doen nog wel leuk geloof ik maar voor de echte Hip Hop Heads was het voorprogramma met Deams stukken beter.
LL Cool J was 1 grote teleurstelling (zeker voor dat geld!) en geen schim van de rapper die in 1987 in Amsterdam optrad.
Hij was in 10 jaar veranderd van Hip Hop naar een pop met kapsonus.
Een jaar later trad Run DMC trouwens op in Nighttown en die kwamen wel hard.
Die lieten zien het nog wel te kunnen na al die jaren.
Deelden gratis t-shirts uit en kwamen na afloop ook gewoon praten met het publiek.
Zo kan het dus ook.
Reageer of citeer het bericht in je reactie

Re: Slechtste Hip Hop Concert

14 augustus 2011 17:29

Van: chillfolife ik heb eigenlijk alleen op festivals slechte optredens gezien. Redman paar weken terug in Amsterdam is een mooi voorbeeld

14 augustus 2011 17:40

Van: Docka Was niet best, in Ahoy toen toch? Had twee kaartjes gewonnen bij New Dance Radio (What's up Murth), dus was er gelukkig gratis.

Serieus, House Of Pain een paar weken geleden in De Melkweg was echt onvoorstelbaar wack. Maar zo zijn er nog wel veel optredens te noemen.

14 augustus 2011 18:08

Van: maxamillion Vriend van mij begint dan altijd over DMX (was er zelf niet bij) die 4 uur te laat en 20 minuten optreden presteerde (volgens mij rond 2005 ofzo?).

I

14 augustus 2011 18:32

Van: menneke Melle Mel @ Bozzini
hees als een kraai met keelontsteking

14 augustus 2011 19:13

Van: ProZak Slecht als in teleurstellend neem ik aan, want gratis onbekende acts waar je niks van verwacht zie je natuurlijk constant... vond Mos Def op Rock the Bells best wel een aanfluiting. Nas in Paradiso was ook best wack, maar daar had ik niet voor betaald. Deed vooral z'n hitjes, was stoned als een aap en zelfs z'n backup vergat zo nu en dan de teksten.

Pharoahe Monch die in Rotterdam kwam optreden, om het vervolgens niet te doen omdat er geen betalend publiek was, dat was ook best wel wack, maar technisch gezien geen concert.

14 augustus 2011 19:29

Van: Dante De GZA. Met vlag en wimpel.

De dokter schrijft voor:

14 augustus 2011 20:05

Van: Dr Molekuul Die dude uit haarlem dinges de vos? Maar was meer voorprogramma.

14 augustus 2011 20:41

Van: cyrus Diamond D en GZA. En ook Biz Markie...

14 augustus 2011 21:00

Van: madrotter tim dog in imperium ergens begin jaren 90, had op zich wel goeie show kunnen zijn maar iedereen springen en dan sloeg de plaat van de dj steeds over, bleven ze vragen of iedereen wilde stoppen met springen wat met die bangers van hem indertijd uiteraard onmogelijk was:)

afscheidsconcert van non phixion paar jaar geleden vond ik ook niet best, althans dat vond ik zelf, gasten deden de show op automatisch, zielloze zooi (maar misschien dat anderen daar anders over denken)

en die wacke bizar korte shows zoals house of pain ook ergens begin jaren 90, die in nightown niet veel langer dan een minuut of 20 op t podium stonden....

een van de meest sfeervolle concerten vond ik de cd presentatie van adison in de basement, nightown, helemaal uitverkocht, echt iedereen uit zijn/haar pan, allemaal artiesten die ik eigenlijk helemaal niet kon toen zoals gmb, winne en nog een zooitje, dr was volgens mij echt niemand die niet super blij was die avond, heb t allemaal staan filmen nog, avond daarna traden dan de dilated peoples op in diezelfde basement, althans zo stond t aan gekondigt, was flink duur ook, bijna lege zaal en bleek dat alleen die dj babu plaatjes kwam draaien en rakaa die heel af een toe een freestyletje er door heen gooide, vond ik ook wel behoorlijk wack.....

run dmc ooit gezien in nightown, geen idee waarom maar er waren hooguit 50 aanwezigen ofzo, samen met mn maatje dj okkie zitten bekijken, mooie was wel dat die gasten ondanks de leegte gewoon toch een best goed optreden neer zette....

akrobatik in t paard, hij deed zelf wel zn best maar leek wel of ze valium in t bier hadden gegooit ofzo, publiek wat totaal niet reageerde waardoor t ook behoorlijk sfeerloos bleef....

14 augustus 2011 21:43

Van: lowpro ik vond blahzay blahzay ook erg wack. @ prozak, mos def zijn setlist was niet aansprekend tijdens rock the bells maar moet eerlijk zeggen dat ik het meest van zijn show onder de indruk was omdat alles strak was en hij goed bij stem was tijdens de show. < Volgens mij was ik de enige ;-)

14 augustus 2011 22:12

Van: blok Gza altijd.

14 augustus 2011 22:33

Van: DJ_Bite Niet slecht maar wel erg teleurstellend: Doug E Fresh. Te weinig optreden, teveel host...

14 augustus 2011 23:43

Van: Docka @lowpro: maar het voorprogramma van The Beat Junkies en X-Men (toen nog) was wel briljant gelukkig op die zondagavond!

14 augustus 2011 23:59

Van: lowpro @Docka klopt, dat was voor mij legendarisch. Was volgens mij zelfs na blahzay ;-).

15 augustus 2011 00:05

Van: Boter Haha, goeie topic!

Fat Joe op Splash paar jaar terug: holy moses: het regende audio-gunshots en Joe kwam enkel met die jiggy crap van 'm, terwijl ie gewoon dikke classics op zn naam heb staan. Echt gigantisch kut!

15 augustus 2011 00:48

Van: defonk DAS EFX een paar jaar geleden in tivoli utrecht, is met vlag en wimpel de kutste show die ik heb gezien,
krap een half uurtje over white widdow bleren, halve verse over tracks ( geen instrumentals ) heen bleren en andermans beats pompen en nog meer bleren over wiet .. madd mensen in de crowd waren kwaad toen ze na dat krappe half uurtje het podium weer verlieten na die vertoning .... drama!

15 augustus 2011 00:53

Van: funcky uncle word @ GZA
begon ie het publiek uit te schelden toch?

15 augustus 2011 09:00

Van: Docka Oh man idd, Das EFX tijdens diezelfde tour in De Melkweg was ook echt om te janken defonk. @Lowpro: je hebt gelijk ja, ging met een lekker gevoel naar huis. Van Blahzay vond ik het sowieso suf dat PF Cuttin' er niet bij was man...

15 augustus 2011 10:16

Van: Basic Idd LL in AHoy

15 augustus 2011 11:52

Van: Sperzie B Docka Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oh man idd, Das EFX tijdens diezelfde tour in De
> Melkweg was ook echt om te janken defonk.

15 augustus 2011 12:00

Van: Docka lol, hebben elkaar toen toch nog even gesproken Sperz?

15 augustus 2011 12:35

Van: Niké Dr. Dre en Eminem in de melkweg, 2 uur te laat begonnen, show van plusminus half uurtje, waarvan eminem veel te gaar was, en dre na een kwartiertje achter de DJ besloot te gaan liggen slapen....

15 augustus 2011 12:45

Van: Docka Dat was in Paradiso Niké. Idd niet zo geweldig. Eerste Eminem-optreden in De Melkweg met High & Mighty als support act was wel heel tof!

15 augustus 2011 13:23

Van: Johnny Rap uhm
Canibus op splash festival, paar jaar terug in de melkweg
Group Home in de melkweg 6/7 jaar geleden
Sway en Paul Wall in de melkweg 3 jaar geleden
Just Ice & T LaRock in de melkweg paar jaar terug

15 augustus 2011 13:35

Van: madrotter dat das efx zo slecht was joh, begin jaren 90 in imperium waren ze echt bizar, een van die shows dat ik echt kippevel had indertijd

15 augustus 2011 13:55

Van: Docka Kan een hoop veranderen in een kleine 20 jaar mad...

15 augustus 2011 14:19

Van: madrotter gasten zouden zich nu dus eigenlijk past efx moeten noemen

15 augustus 2011 22:07

Van: defonk hehe yup... als ik early 90's live footage van ze zie wordt ik gek, maar dat is dus verleden tijd ..

15 augustus 2011 23:19

Van: madrotter zoals zovelen:(

16 augustus 2011 00:46

Van: J4 Canibus op splash festival, die nomineer ik ook. En Special Ed in Paradiso, een paar jaar geleden, was ook niet de energieke performer die je zou willen zien.

16 augustus 2011 07:18

Van: Docka Shit, die waren idd ook bar en boos J4.

16 augustus 2011 12:55

Van: Andrew Dat mc's als Just Ice en T La Rock niet meer zo hard gaan als toen ze jong waren kan ik wel begrijpen.
We moeten maar gewoon blij zijn dat we deze legendes zo af en toe nog een keertje in het echt kunnen meemaken.
Maar dat relatief jonge gasten als Canibus, Paul Wall en Eminem niets presteren vind ik gewoon echt heel slecht.

16 augustus 2011 14:14

Van: Dante Heb Em niet meer gezien sinds die Melkweg gig volgens mij maar kan me niet voorstellen dat dat nou een sterk concept is voor een bak als de Arena waar hij 2 albums later stond...

16 augustus 2011 17:15

Van: Engel Ik moet Boter gelijk geven wat betreft Fat Joe op Splash. Was echt belachelijk...
Canibus van 10 jaar geleden vond ik ook niet zo best. Group Home was ook echt om te huilen (melkweg met o.a. Grand Agent).

16 augustus 2011 19:32

Van: Ome Demis group home (tigtig keer vanuit de backstage roepen om give it up for group home en een kloterige korte show neerzetten = wack tot en met)

canibus op splash met die overall-tuinbroek outfits ofnie samen met k-solo? kheb em ook een keer gezien dat het heel erg goed was nl

biz markie snapik nie helemaal trouwens Cy, must have not been at that one, ik weet nog die ene keer dat ie zowel dj'de met ze buik over de cross-fader & rapte, en nog erna (na z'n show) lang plaatjes bleef draaien als dj van de avond..

blahzay blahzay was volgens mij ook niet erg best ja, misschien een goed nummer gedaan ofzo maar dat was het wel zo'n beetje

Diamond D die ene keer compleet ongeinspireerd lazy lui en zo weer weg ook, klote

gek eigenlijk dat ik zelf met vrij weinig herinneringen kom wat ik zelf slecht vond... kheb wel zo af en toe bij shows aandachtig staan luisteren omdat er volgens mij meegerapt of niet eens dat over een audio tape werd, dan vind ik het al wack, maar volgens mij onthoud ik die avonden en optredenaars (wil geen artists zeggen) niet echt goed ofzo, ik zit al weer alleen maar met dingen in me hoofd die ik echt te goed vond.. (Cypress Hill die in een polonaise formatie op Dr Greenthumb met een dansje van het podium af gingen met om de 2 passen samen zwaaien enzo :P)

en was dat ding van Mos Def dat ie artistiek ging doen enzo.. no rapping maar zingen enzo? vond ik em als charismatisch artist erg sterk maar erg teleurgesteld dat er bijna niet een rap track of klein stukje zelfs tussen zat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen