De eerste muziek die indruk op je maakte

Gepost door Docka 
Van: Docka In de jaren 80 kregen we in Nederland heel veel Britse muziek binnen, dus voor mij:

- Simple Minds
- Duran Duran
- Frankie Goes To Hollywood

En vanuit Amerika natuurlijk Doug E. Fresh & The Get Fresh Crew - The Show, LL Cool J - I'm Bad, Run DMC - Walk This Way / It's Tricky.

Wat was voor jou de eerste muziek (uit die tijd dus) die je op tv zag en echt 'binnenkwam'?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13 maart 2011 13:56 door Docka.
Reageer of citeer het bericht in je reactie
Van: ProZak Op tv? Ik had een bandje van Michael Jackson :p Kan me niet herinneren dat ik ooit muziek op tv zag..
Van: Niké same here....ik kreeg een bandje van MJ's Bad van m'n opa, en toen was het aan...tot m'n 12e niks anders gedraaid dan MJ. Ben wel als 8 jarig jochie op research uitgegaan in de bibliotheek en al die classic motown ish van MJ gaan checken, vond ik helemaal te gek, dus dat was het eerste wat echt binnenkwam...

toen ik 12 werd heel even kort een punkrock periode gehad, en ook de jaren daarna nog wel dingen als
Rage Against the Maschine gecheckt enzo, RHCP, Living Colour, etc, maar dat waren ook de bandjes die rondgingen onder ons skaters....echter kwam ik kort daarna in aanraking met wat basketballers (skaters en b-ballers hingen rond op hetzelfde veldje) en kreeg ik van een van hun Enter The Wu-Tang en Liquid Swords.

Dat sloeg echt als een bom binnen en de rest is history hahaha
Toen via Dutch Mastas The World is Yours van Nas gehoord, ik wist niet wat ik hoorde...
Ik in de bibliotheek gaan kijken of ze een cd van hem hadden, en believe it or not, de bieb in Baarn had Illmatic gewoon liggen...die hebben ze overigens nooit meer teruggezien...LOL
Van: Stylus Tot aan mijn 12e echt alleen maar MJ en Jackson 5, in de 6e klas lagere school gingen we compilaties maken door bepaalde nummers van radio te tapen, oa

en een van mijn eerste zelf gekochte 7's

en daarna was het hip hop non stop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13 maart 2011 14:28 door Stylus.
Van: B40 2 live crew! Heb 2 keer per jaar nog ff een terugslag, paar dagen lang alleen maar die eerste albums luisteren en weer de conclusie trekken dat het geluid van 808s en 909s genoeg is voor een harde track
Van: madrotter 1977, de sex pistols bij ferry maat's disco circus was als een mokerslag in m'n bek, ik was 12... later toen ik bijna 17 was sorrow, tears and blood van fela kuti en nog later it takes a million van public enemy, zat ik een cafe daar draaide ze 'm, gelijk naar buiten gerend en m gekocht....

en the stranglers, this heat en blurt klapten er ook aardig hard in....

Van: madrotter 1977, de sex pistols bij ferry maat's disco circus was als een mokerslag in m'n bek, ik was 12... later toen ik bijna 17 was sorrow, tears and blood van fela kuti en nog later it takes a million van public enemy, zat ik een cafe daar draaide ze 'm, gelijk naar buiten gerend en m gekocht....

en the stranglers, this heat en blurt klapten er ook aardig hard in....

Van: TruffelMusic ik ben nog jong..:) de eerste muziek die echt indruk op mij maakte was Juicy van Biggie, en toen was ik 2 :P goede herinneringen aan hip hop bij me vader in de auto!
Van: Dr Molekuul hit the road jack van ray charles in de auto op vakantie. Dan draaide mn ma ook veel dylan en de stones of beatles. Verder altijd Miles Davis of Coltrane op zondag en soms wat bossa als we niet konden/wilden slapen.

Van: Docka Ok Molekuul, maar ik doel meer op muziek uit de tijd zelf die jij als jochie ontdekte.
Van: CeeMajor

Van: Dr Molekuul haha maar dat was juist wat ik ontdekte.. vond ray charles supervet en the beatles etc. trok altijd willekeurig platen uit de kast op zoek naar grappige muziek. Nilson Schmilson, Zappas mothers of invention, Sun Ra etc. Op basisschool later MJ ontdekt en al snel hiphop en reggae ( steel pulse nog voor Bob )

en ooh damn deze vond ik echt doodeng..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13 maart 2011 15:57 door Dr Molekuul.
Van: izm rond 1983 MJ Thriller,1984 Stevie Wonder, Lionel Richie, 1985 Simple Minds, U2, Depeche Mode enzo. Heb die LP's en singles nog steeds.
1989 eerste tapes van Eazy E, Ice T, BDP, NWA, Big Daddy Kane, Eric B & Rakim.
Van: B40 Eric B & Rakim had ik toen ik 10 was, bij gebrek aan beter, met 2 casseterecorders tegenover elkaar gekopieerd
en toch nog luisteren die ruisherrie
Van: Kenny aka Bigz

eerste keer dat ik een verliefd gevoel kreeg bij een opbouw van een tune. dagenlang op repeat

Van: bosmann bij mij was da hardcore.. thunderdome

hakkuh alsof me leven ervan afhing.. kaal koppie, trainingspakkie :) ghehe

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13 maart 2011 18:29 door bosmann.
Van: defonk thunderdome, operation ivy, rancid, soulfly, nirvana, sepultura, incubus

swollen members, jedi mind tricks, gang starr

wu tang, mop, onyx, biggie

toen brak de hel wel los zo'n beetje
Van: defonk

Van: madrotter hahaha thunderdome:) ik ben wel op wat gabberfeestjes geweest, in die ijsskatezaal in rotterdam een paar keer, was zo grappig,meeste mensen dansten niet maar liepen de hele avond rondjes, heb er ook een meisje dood zien gaan,althans zien stuiteren op een stretcher, later stond in de krant dat ze rond de 20 pillies in dr maag aan troffen, heftig, liep zelf ook aardig te stuiteren in die tijd, maar dan meer op langebach z'n feestjes ed, nightown, tudorbar, parkzicht kwam ik niet vaak vond daar weinig aan....

maar muziek waar je een klap in je gezicht van kreeg, iggy pop, lust for life!!!!
Van: CARECA Duran Duran
Terence Trent D'arby
Eric B. & Rakim

Van: tevee iets wat mijn moeder zong denk ik
Van: DJ_Bite Ik ben vanaf mijn 4e bezig geweest met muziek van de radio opnemen en plaatjes luisteren.
Vanaf mijn 6e kocht ik soms een singletje. Maar toen ik voor het eerst bewust muziek luisterde en kocht was toch muziek van Doe Maar in 1980/1981.

Ik had wel eens Rapper's Delight gehoord maar daarvan was ik niet echt onder de indruk maar toen ik Rockit hoorde werd ik gek en heb ik deze direct gekocht. Daarmee is het sparen (en draaien) van rap (in 1983) begonnen (eigenlijk met een vorm van electro dus ;-P) en ben ik nooit meer gestopt.

(enkele willekeurige) hoogtepunten:
Streetsounds Electro series, The Message, Adventures..., Criminal Minded LP, Mantronix, 1e Just Ice LP, Public Enemy, Kurtis Blow - Amerika, Bite This ;-P
Van: blok Bryan Adams met die tune van die robin hood film.
Van: Girls Club Toen ik een jaartje of 8 was kreeg ik Pink Floyd - The Wall op 'n bandje (hadden 'm ook op plaat, maar dit was echt voor MIJ). Shiiiiiit nou en of die indruk maakte!
Van: Ome Demis pass the dutchie was een van de eerste platen die ik en me broer zelf hadden en vaak draaiden eehm.. ietwat beschaamder: the herry's ofzo van het songfestival dikky loo dikkie lee tot grotere hilariteit van mezelf vooral ook vanwege het traag draaien en dan dikke lul dikke snee menen te horen :P

top 40 dingen opnemen enzo... papa chico

van me oom een paar bandjes gehad met Duran Duran en Queen en Prince..

eerste hip hop was tapes van een schoolgenoot die ik grijs heb gedraaid tijdens een avondvierdaagse waarbij vooral een hele langzame track van Steady B met een ontiegelijk dikke bassline/beat zoveel indruk maakte dat ik hip hop rap adapt werd on the spot...

ohja... en ik zal er maar eerlijk voor uit komen tijdens me eerste hip hop/rap platen en cd's kopen zat ik wel met mc hammer te rommelen lol... turn this mutha out enzo... toen Yo MTV raps en een van de allereerste cd's die als compleet geheel een ontzettende indruk maakte was dela soul 3ft high and rising..
Van: Dr Molekuul haha demis.. dat deden wij met kid Creoles Stool Pigeon.. dat ha ha ha stukje altijd versneld of vertraagd. en dan Urbanus erdoorheen mixen !

Weet nog hoe stylus en ik in de bieb wekelijks gingen kijken of er meer van Eric B & Rakim of Alpha Blondy te krijgen was ;D

Van: Ome Demis wooooooot! Urbanus!!! pek pek, koekedozen koekedozen! hahahaha
Van: Ome Demis Urbanus 'k Zal 't zelf doen

Dames Dames, stop maar
't is vals
Gaat allemaal een patteeken eten
Dames
'K Zou voorstellen van uw instrumenten op te plooien
En pakt die kleine mee als ge wilt
'k zal 't hier allemaal zelf doen

One, Deux, Drie, Quatro

Koekedozen koekedozen
'k zal 't zelf doen
Da'k het zelf zal doen
'k zal 't zelf doen

©opyrights
auteur: Urbanus
componist: Urbanus

Van: Dr Molekuul

damn die beat is nog steeds de shit trouwens !

Van: Ome Demis jaaaaaa!!! d'r best een hettetet op m'n hahahahahahahaha!!! WOO
Van: Ome Demis -deze- shit moeten ze 's morgens maar eens gaan gebruiken voor die verotte ochtend gymnastiek programma's mhuahahaha, Molekuul, gij zeide ene evenknie wis en waarnie!
Van: Ome Demis damn.. ik moet echt m'n Urbanus platen gaan halen bij m'n ouders nu!

"Alstublieeef, leg m'n lippen op de schouders van m'n lief..." (ofzoiets)
Van: Dr Molekuul damn hoe heette die film van em ook alweer?

die voor "oscar" nog
Van: Ome Demis koko flanel?
Van: Dr Molekuul dat is em !

ook ff dlen

Van: Seraphic de eerste bandjes van MJ, Stevie, Queen en Genesis
Van: Sperzie B tevee schreef:
-------------------------------------------------------
> iets wat mijn moeder zong denk ik

Johnny de Mol, pik, jij hier..?
Van: Uprock Kiss - I was made for lovin you :-)

Daarna die hele LP op tape van mn grote neef,
En met stip op 2 doe maar, echt mateloos populair op de basis school!

Verder Prince - Purple rain.
Van: zand ik weet nog dat ik keyboard wilde spelen door final countdown van europe.
dat melodietje maakte zeker indruk.
en dat was los van wat mijn ouders draaiden.
later toch ook thunderdome, punk en uiteindelijk hiphop.
Van: Dr Molekuul ik kon paint it black en foleys theme op mn keyboard.

Van: Docka grappig hoeveel ex-gabbertjes hier resideren ;-)
Van: Docka @Molekuul: neem aan dat je 'Axel F.' van Harold Faltermeyer bedoelt:

Van: Dr Molekuul ja hij was vast van een duitser ja..

is axel foley dan naar dit nummer vernoemd of heeft die mof deze track na de film gewoon slim hernoemd?

nu wil ik t weten ook !

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16 maart 2011 18:58 door Dr Molekuul.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen