Platenzaakjes in Rotterdam

Gepost door J4 

Platenzaakjes in Rotterdam

22 februari 2011 16:51

Van: J4 En dan heb ik nog niet eens concrete plannen om er op vakantie te gaan.

Wat is er nog over kwa vinylspots daar?
-Demonfuzz / Binnenweg
-Plaatboef -
-Zaakje achter R'dam CS voor t laatst geweest meer dan 10 jaar terug maar ik zag dat ie nog open is alhoewel t zo vol ligt dat je er zelf met moeite zou kunnen diggen, lijkt me?
-Vinylspot.nl in zijstraatje van de Binnenweg
-deoorzaak.com - nooit geweest maar lijkt alsof hun fysieke store dicht is?

Piekfijn stores: ik ben wel eens bij 1 van de 2 geweest en dat was echt 6e hands Andre Hazes allemaal.

Nog tips?
Reageer of citeer het bericht in je reactie

Re: Platenzaakjes in Rotterdam

22 februari 2011 17:42

Van: Docka Om de hoek van het Eendrachtsplein, op de Mauritsweg, zit er ook nog eentje.

22 februari 2011 18:26

Van: J4 Ohja Docka, die ken ik nog niet. Wat verkopen ze daar zoal?

Net voorbij de kruising Meent / Binnenrotte is nog een muziekwinkel die ook vinyl heeft, maar weinig bijzonders daar.

22 februari 2011 19:45

Van: Docka Klopt, die is niet zo goed. Dat zaakje heeft volgens mij veel elektronische muziek en ook wel wat tweedehands Thomas.

22 februari 2011 20:57

Van: sopi Aan het begin van de Boergoensevliet zit een kleintje (niet aan de sporthal kant maa helemaal aan de andere kant). Ik kreeg laatst best nog redelijke bedragen voor een paar cds die ik inruilde.

Mooie was dat ik Lord Finesse's Awakening weghaalde daaro, voor Eu 3,=......
Die dag stonden er 2 exemplaren op ebay voor $50 en $ 80.
Maar dat was je vraag niet :)
't Is duidelijk dat ie nog steeds blij ben over die aankoop :)

22 februari 2011 21:03

Van: Docka Goh ja, in Zuid zal je ook best zaken hebben natuurlijk. Kom ik eigenlijk vrijwel nooit.

23 februari 2011 18:57

Van: madrotter hahaha wou net die van de boergoensevliet tippen, is al gedaan, daar vind je soms echt verrassende dingen, duitse eigenaar en spot goedkoop

23 februari 2011 18:59

Van: madrotter oh de meent vlakbij de markt op de hoek, kom je ook verrassende dingen tegen

23 februari 2011 21:40

Van: Damian Nee, kringloop zaken zijn wel degelijk plekken waar je dope shit kan vinden.

Big daddy kane LP hoes maar zonder plaat HAHAHA!!!!!

Dr. Jeckyll & Mr. Hyde - the challenge 12" 1 euro 2 dagen geleden gevonden

Alan Tew orchestra LP breaks

5 stairsteps - Don't change your love 45 single 0,50 cent

Ok Aan het begin van de Bergweg onder het spoor waar de nieuwe Metro/trein rijdt zit een goeie platen winkel

die hiphop en van alles en nog wat verkoopt. De zaak - Bergweg alleen op don/vrij/za

en nog wat secret spots..........................................Start diggin'

23 februari 2011 22:55

Van: J4 Ahaa thx allemaal. En Damian k wist niet dat die winkel nog bestond / open was. Ze verkopen ook online dacht ik.

Secret spots... ja als ik een keer een weekend in R'dam kan logeren ofzo...

23 februari 2011 23:05

Van: Docka Blijft toch wel de ultieme 'digstad' zo te lezen he? Delft vond ik ook altijd cool, met Playland (R.I.P.), Plexus (Platenmanneke) en ook nog eentje op de Beestemarkt (bestaat ook niet meer helaas).

23 februari 2011 23:56

Van: J4 In A'dam heb je toch ook nog wel een stuk of 8 winkels die alleen maar, of grotendeels platen verkopen maar R'dam is meer avontuurlijk...
Ik zal er eens een aparte topic voor openen vandaag of morgen.

25 februari 2011 15:14

Van: madrotter platenmanneke in delft? hahaha wat nu de it is op de binnenweg tegenover de rhythm was vroeger ook het platenmanneke, heb ik t wel over jaartje of 28 geleden, was echt toffe zaak met heerlijke bankjes achterin waar je kon luisteren... platenboef was vroeger ook veel toffer toen ludwig er nog werktte die had een echt krankzinnige platenkennis maar de aller aller tofste platenzaak ooit was backstreet records van peter graute vlak bij de ouwe eksit. peter gaat een facebook pagina openen waarie allerbei krankzinnig obscure shit gaat droppen binnenkort, dat wordt dus feest:)

04 april 2011 22:23

Van: Docka Zal vast dezelfde eigenaar zijn dan mad! In Delft heb je ook al sinds jaar en dag die bankjes namelijk. Grijze, beetje nichterige man met gouden tand. Echt een muziekkenner pur sang.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen